Ponturi pentru o afacere stabila! Partea a II-a


Salut!

Ce mai faci? Ai luat in considerare ideea de a deveni propriul sofer al vietii tale? Trebuie sa recunosc, nimic nu se compara cu senzatia pe care o ai cand decizi ce faci in fiecare zi, cand faci exact ceea ce iti place si cand simti ca poti sa oferi din acest lucru si altora, fara teama ca nu ai "incasat" nimic. Pentru ca iti place prea mult acest lucru, astfel incat il oferi chiar si gratuit. Asta este si ideea subliniata intr-o alta formulare, de Confucius: gaseste-ti un job care iti face placere si nu o sa mai muncesti o zi, pentru tot restul vietii tale!

Ce spui? Incerci sa iti gasesti pasiunea si sa o transformi in activitate zilnica? Chiar si in paralel cu actuala ta ocupatie, care, trebuie sa recunoastem, este temporara?! Nu da aceasta intrebare mintii tale, caci de cele mai multe ori, raspunsul ei va contine cele 1 milion de motive pentru care nu trebuie sa schimbi nimic.....pur si simplu savureaza ideea, viseaza constructiv.

De multe ori dam mintii o idee, ne gandim la ea, la posibilitati...ca si cum totul ar fi in afara noastra. Mintea duce la scindare, la separarea de ceea ce ne dorim si atunci, dupa ce ne gandim la ceva, revenim la ceea ce este si nu luam in calcul faptul ca acel ceva este in interiorul nostru. Totul este in interiorul nostru, pentru ca TOTUL este perceput.

Ideea ca totul exista desi nimic nu exista reprezinta un mare adevar! Si asta pentru ca orasul, viata, casa, jobul, rudele, propriul corp, persoana iubita, cainele vecinului, sanatatea, bunul sau raul simt, totul reprezinta perceptie si nu adevar pur. Totul este formulat in mintea noastra sau a altcuiva. Si s-a demonstrat ca perceptia este subiectiva, adica "tine cu ursul"... Ce reprezinta "domnul director" in economia Universului? Ce a fost el acum 100 de ani si cine este el peste 100? Un val, trecator, in marele ocean al omenirii. La fel ca si noi!


In cazul in care ai o afacere proprie sau intentionezi sa incepi ceva pe cont propriu, iata in continuare cateva sugestii din partea unor oameni de bine pe care i-am ascultat si ale caror informatii ti le ofer si tie. 

- gandeste-te la lucrurile pe care iti place cu adevarat sa le faci, in interiorul companiei tale. Poate ca iti place marketingul, poate vanzarile sau organizarea echipei tale de colaboratori. Ideal este sa-ti canalizezi toata energia in directia activitatii care iti face o mare placere si lasa restul activitatilor celorlalti colegi despre care crezi ca se pot descurca excelent in pozitiile respective. Facand asta, vei avea si succesul dorit si cu siguranta vei fi mai fericit, pentru ca faci doar ceea ce iti face placere.

- sa vorbim si despre vanzari. De cele mai multe ori, cand ai o afacere proprie nu faci decat sa te gandesti la vanzari, vanzari, vanzari. Daca acestea nu merg bine, exista temerea ca afacerea ta dispare. Cu toate acestea, cel mai bun lucru in vanzari este sa nu ai nicio frica. Nu trebuie sa te temi ca exista si persoane care te vor refuza. NU este un pas inainte catre succes! Este important sa asculti ce isi doresc oamenii cu adevarat. Asta inseamna ca trebuie sa incerci cat mai multe lucruri. Este bine sa ai un canal de distributie cat mai bun: emailuri, reselleri sau afiliati. Urmareste cum te contacteaza oamenii sau cum identifici feedback-ul fata de produsele tale, prin bloguri, emailuri dupa care formuleaza exact ce isi doresc clientii de la tine si fa o oferta ferma. Foarte multi oameni fac marketing, prezinta serviciile sau produsele in tot felul de modalitati, dar se tem sa abordeze si subiectul VANZARE. Fii direct si cere clientului acest lucru, pentru ca este afacerea ta, ai incredere in serviciile sau produsele oferite si ca atare stii ca oferi calitate!

- iata si o intrebare importanta: Ai o companie cu un singur produs la vanzare? Daca da, e ca si cum iti construiesti o casa pe teren nisipos. Gandeste-te un pic la beneficiile pe care clientii tai le au din partea produsului/serviciului tau. Poate ai o vulcanizare si schimbi cauciucuri. De fapt tu imbunatatesti experienta la volan a clientilor tai. Identifica si alte produse/servicii din acelasi domeniu pe care le-ai putea oferi clientilor tai. Sau identifica produse care merg bine pe piata si verifica in ce mod raspund clientii tai la aceste oferte si consolideaza-ti canalele de distributie pentru a face fata oricaror schimbari economice pe care le poti intampina. Asta pentru ca atunci cand oferi calitate, indiferent de situatie, oamenii vor veni la tine sa-i ajuti si atunci vei avea succes facand ceea ce-ti place. 


- stim cu totii ca uneori este dificil sa vinzi ceva, de aceea este bine sa te gandesti si la un sistem care sa-ti aduca beneficii recurente, pe baza unui abonament sau a unei forme de plata similare. In felul acesta te asiguri de fidelizarea clientilor, aduci mai multa calmitate si siguranta in ceea ce faci, vei dezvolta un sistem prin care primesti bani chiar daca nu ai mai dezvoltat si alte parteneriate intr-o anumita perioada de timp (poate ai o luna mai slaba) si astfel te poti concentra pe dezvoltarea produselor tale. Iti ofera timpul necesar imbunatatirii produselor, intareste relatia cu clientii (vei avea un alt fel de relatie cu cineva care cumpara o singura data de la tine, in comparatie cu cineva care te plateste lunar). Totodata, valoarea companiei tale creste atat pe baza veniturilor stabile periodice dar si in situatia in care decizi ca vrei sa vinzi aceasta afacere cu tot cu baza de clienti stabili.

- e bine sa te gandesti "cine mai vinde produsele tale, in afara de tine?". Asta pentru ca este pacat sa nu profiti de un sistem de afiliere online, in conditiile oferite de Internet. Poti sa ai o retea de distributie mondiala, in loc sa te limitezi la magazinul din coltul strazii. Poti sa-ti implementezi un software de urmarire a afiliatilor sau un cu totul alt website unde directionezi afiliatii si porti corespondenta cu ei, unde le prezinti produsele si ii faci sa inteleaga de ce aceste produse au valoare si pentru ei, astfel incat sa le promoveze mai departe. Poti sa creezi o lista a celor mai buni afiliati, astfel incat sa inteleaga ca este o treaba serioasa, ca nu sunt folositi in sensul peiorativ ci ii consideri parteneri de afaceri. Totodata, daca ai o afacere care nu are legatura cu mediul online, sa zicem ca oferi masaje terapeutice....atunci poti sa intri in grupuri online unde se discuta pe teme adiacente profilului tau: site-uri medicale....iti prezinti parerea si afacerea, poate alegi sa moderezi un astfel de grup si sa directionezi direct/indirect clientii catre tine. De cele mai multe ori totul se rezuma la a lucra inteligent si nu la a lucra mai mult. Cu cat iti dezvolti mai bine relatiile cu oamenii influenti, de unde iti vin si recomandarile, cu atat mai bine. Poti combina cu motoarele de cautare locale, folosesti Google Maps pentru promovare si alte instrumente online, astfel incat sa determini cat mai multi oameni sa vorbeasca despre tine si afacerea ta. Nu ignora posibilitatile oferite de Google, pentru ca in acest mod iti poti creste vizibilitatea online. Poti sa incerci dezvoltarea unui sistem de marketing automat, google ads....etc.

Iata ca idei sunt, metodica exista, tot ce mai trebuie este vointa si curaj. Un pas in directia dorita face cat o mie de ani de chibzuinta. Drum bun iti doresc!

Cu prietenie sincera,

Traian

Etichete: